-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3825 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

چرا يكصد و چهل حزب گروه و تشكل سياسي فعال در كشور بجاي اينكه با ارائه خدمات به مردم براي خود طرفداراني گرد آوري نمايند دائم به فكر خراب كردن يكديگر هستند ؟ آيا مفهوم حزب اين است و فعاليت حزب بايد همين باشد ؟



اگر چه براي وجود احزاب و تشكل هاي سياسي ، اجتماعي فوائد و آثار مطلوبي شمرده مي شود از جمله اينكه نشانه آزادي انديشه و تفكر آزاد يك جامعه است و پيامدهايخوبي را نيز در پي دارد نظير ارتقاء سطح بينش سياسي و نهادينه كردن ارزشهاي آن و وجود احزاب و گروههاي سياسي مي تواند رشد سياسي و انگيزه هاي حضور در صحنه هاي اجتماعي را بالا ببرد اگر چه پيشگيري از استبداد و استكبار را بتوانيم يكي ديگر از پيامدهاي ارزشي اين پديده اجتماعي بشماريم و نيز توجه به كاستيها ، وقت در عملكرد ، جديت در تدبير ، ثمره ديگر تحزيب و رقابت سالم گروههاي مختلف قلمداد شود و همه اينها در محيطي آرام ، سالم و همراه جامع انديشي تحقق يابد. ليكن بنظرمي رسد كه اين ثمرات متوقف به تشكيل حزبهاي مختلف ، با عناوين مختلف نبوده و نيست و در مكتب اسلام مسلمانان همه در تحت لواي توحيد با ايجاد شوراها و بستر سازي مناسب براي دريافت مشاوره ها و آراء صاحبان انديشه مي تواند تمام فوايد يرا كه براي احزاب شمرده شده تحصيل نمود . لازم به ياد آوري است طبق اصل 26 قانون اساسي وجود احزاب و تشكلها در نظام اسلامي جايز شمرده شده است .

احزاب ، جمعيت ها، انجمن هاي سياسي و صنفي و انجمنهاي اسلامي با اقليتهاي ديني شناخته شدهآزادند، مشروط به اينكه اصول استقلال ، آزادي، وحدت ملي، موازين و اساس جمهوري اسلامي را نقض نكنند. هيچكس را نمي توان از شركت در آنها منع كرد يا به شركت در يكي از آنها مجبور ساخت. برگرفته از : 1ـ معاد،استاد مطهري (ره)







با اين همه خوبست بجاي توجيه در تشكيل حزب و گروه و روند روز افزون آن به كشف راههاي جديد مشاركت مردمي اقدام شود بنابراين در جمهوري اسلامي ايران همچنانكه اديان مختلف و فرقه هاي مختلف مسلمانان در كنار يكديگر زندگي مي كنند و از حقوق قانوني برخوردارند اگر كساني بخواهند با حفظ اصول ارزشي انقلاب به تشكيل حزب و گروه اقدام نمايند و از آزاديهاي سياسي نيز برخوردار باشند ممنوعيتي برايشان وجود ندارد و ليكن اين به معناي توصيهو تشويق در ايجاد حزب و گروه نيست و البته اين مقدار هم منشأ اختلافات و تخريب و شكستن اقتدار و بروز مفاسد نخواهد شد و مناسب است نظارت قانوني و دقيق بر كاركرد احزاب وجود داشته باشد تا همانگونه كه اظهار نگراني فرموديد احزاب به پايگاه ايجاد اختلاف و دشمني ميان مردم منجر نشود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.